vrijdag 1 juni 2018

Dag 3 31 mei 2018

Van Larrasoana naar Zariquieguy 


Terug vroeg vertrokken en, anders dan de twee vorige, zeer weinig pelgrims op de weg. Alleen kwam ik Juan vaak tegen. Hij spreekt enkel Spaans. Goed om mijn Spaans te oefenen. Maar dat ging zeer moeizaam. Om 11u ontbeten in Pamplona en dan verder getrokken richting Zariquieguy. 


Rio Ulzama in Atarribia


Middeleeuwse brug geeft de pelgrims toegang tot Pamplona

De laatste twee uur van de etappe haalde ik een sympathiek Schots koppel in. We hadden small talk tot in de albergue en we hadden samen buiten een lekker avondeten. 
Pamplona

Blijkbaar zeer katholieke mensen en dat werd het onderwerp van gesprek. Toen een ook zeer katholiek Amerikaans koppel bij ons kwam zitten werd het nog boeiender. Wel breeddenkende mensen. Ik liet me gisteren al vertellen dat ik geen conservatieve Amerikanen op de camino moet vrezen. 
Het ging onder meer over " niet oordelen", een boeiend onderwerp.

Een heel ander landschap nu


Opnieuw vloog een wouw voorbij. Er moeten er hier veel zitten. Maar ik zag ook een prachtige blauwe kiekendief vliegen.

Aangekomen in Zariquiguy

Morgen staat een tocht naar Lorca op het programma. Vandaag was het weer, in tegenstelling tot de voorspellingen, zeer mooi. Maar toch vrees ik een beetje voor morgen. Maar we zien wel.


1 opmerking:

  1. Leuk te lezen wat en wie je tegenkomt op je trip Joe. Ik probeer elke dag je blog te lezen.
    Groetjes Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen

Comments