dinsdag 5 juni 2018

Dag 8 5 juni 2018

Van Nájera naar Grañon




Gie uit Kessel-Lo en vader en zoon van 10 uit Korea



Ik zie meer en meer pelgrims met ingetapete kuiten of banden rond de knieën...

We naderen Santo Domingo de la Calzada








Caparrón pinto als voorgerecht in Santo Domingo de la Calzada met Mario.Een typisch gerecht uit de Rioja, met bonen, spek en chorizo.



Na een tocht vol boeiende gesprekken met bekende en onbekende pelgrims kwam ik al voor de middag aan in Santo Domingo de la Calzada. Ik botste er op Artur en hij prees een restaurant aan. Ik zat moederziel alleen. Toen plots de deur openging en Mario binnenkwam. Ik dacht wat een toeval,maar Mario vertelde dat Artur hem verteld had dat ik hier zat. Daarna ging ik naar de kathedraal,daar zitten kippen in een hok. Als de haan kraait als je binnenkomt zal je een goede camino hebben, maar vandaag zaten er enkel kippen!


Levende kippen in de kathedraal


De tocht ging verder naar Grañon. Ik had dorst en in de plaatselijke bar vond ik een heerlijk biertje en Artur en een aantal metgezellen,waaronder Claudia en Bastien. Claudia vertelde dat ze ook op de bus zat van Bayonne naar Saint Jean Pied de Port en dat ze dacht dat ik en Bastien vader en zoon waren. Mooi hé,


In de bar ging het gesprek over muziek en vertelde dat mijn favoriete band Pink Floyd is. Mijn overbuur vond "wish you was here" een absoluut meesterwerk. Ongelooflijk maar waar, enkele minuten later hoorden we dat nummer op de radio. We hebben luidkeels meegezongen. De camino zit vol verrassingen.!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments