zaterdag 30 juni 2018

Dag 32 29 juni 2018

Van Negreira naar Santiago de Compostela
Nvdr: het ontvangstcomité vloog vandaag naar Porto om vandaar door te reizen naar Compostela. Het werd een bewogen reis en daardoor lees je dit verslag pas op 30/6...


Mijn ontbijt voor vandaag. Een enorme croissant


 De Rio Tambre.


Ik heb tijd om elk kerkje te bekijken.

Oef!  Terug wat schaduw.😘

Ik zie de kathedraal van Santiago!

Hij hing zijn fiets aan de wilgen en zijn schoenen aan den draad.

 Ik ben aan de kathedraal. 😃

Bij een stralend weer vertrok ik voor mijn laatste stapdag, met als dagbestemming het einddoel Santiago de Compostela.

Via de Ponte Maceira over de Rio Tambre, op het gemak want ik werd maar in de late namiddag verwacht aan de kathedraal.

 
Na een welkomstknuffel van mijn vrouwtje en een foto van het herenigde koppel aan de kathedraal in de avondzon en een lekker etentje samen met mijn schoonzus zijn we gaan slapen in een poepchique hotel. Ik denk dat ik toch snel ga kunnen afkicken van de albergue-traditie.

Het Santiagogevoel was wel bijzonder. Er werd al snel op mijn schouder getikt door Mark, wat later kwam ik Flavie tegen uit Kortrijk, en Sandra en natuurlijk liep ik Tina en Artur terug tegen het lijf. Santiago is de stad waar je camino-zielsverwanten ontmoet zonder dat je moet afspreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments