woensdag 27 juni 2018

Dag 30 27-06-2018

Van Cee naar Olveiroa


Na een klim van 250m een laatste blik op de oceaan voor ik terug het binnenland intrek.

Ik ben mislopen. Heb vertrouwd op mijn GPS maar die heeft mij een paar kilometer alom gestuurd. Gelukkig kon ik aansluiten op de Camino van Muxia naar Santiago.




Een ongelooflijk caminotoeval alweer. Daarnet kruiste ik Artur en Tina. We hebben dus nog eens afscheid genomen. Had ik de correcte weg genomen dan had ik hen gemist.










Terug prachtige bospaden.


De Rio Xallas met op de achtergrond de stuwdam.

Ik ben aangekomen op mijn eindbestemming, Olveiroa, een charmant dorpje. Ik zit nu in een mooi restaurantje met Galicische specialiteiten. Hier staan drie van die maishuisjes vlak bij elkaar.

Het kerkje van het dorp,met ernaast een grafmuur. Doordat de bodem rotsen zijn worden de kisten bovengronds bewaard. Vier boven elkaar, in een muur.
De dag begon niet goed, twee keer flink verkeerd gelopen. Maar toch heb ik daardoor Artur en Tina nog eens gezien. Een ongelooflijk Camino toeval. Verder zeer aangename paden naar Olveiroa, een charmant dorp vol 'horreo' dat zijn van die mais-huisjes. Ik ben vanavond gaan eten met vijf Spanjaarden, kwestie van mijn Spaans te oefenen. Was zeer plezant. Veel bijgeleerd. Onder andere dat niet ver van hier de langste horreo van de wereld staat, hij is 37m lang!

Nog twee dagen te gaan. Morgen naar Negreira en overmorgen naar Santiago.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments