woensdag 30 mei 2018

Dag 2 30 mei 2018

Van Roncesvalle naar Larrasoana



Om 7u vanmorgen in de regen vertrokken, terug onderweg een tortilla gegeten als ontbijt (wat krachtvoer). 


Later onderweg ontmoette ik Karen uit Texas. Ze vroeg waarvoor doe jij de Camino? Ik zei om na te denken over het leven. En over de dood, replikeerde ze. Toen ik vertelde dat ik daar een boekje over schreef hadden we materiaal voor een uur Camino. Zij doet de tocht om de dood van haar moeder te verwerken. Haar eerste vraag was eigenlijk om informatie op te doen voor presentatie over wat de camino doet met mensen.



De meesten stopten in Zubiri, maar een aantal dapperen stapte verder naar LarrasoaƱa. We waren pas aangekomen in onze albergue of het begon water te gieten. De weergoden zijn ook met ons.




Het wordt hier een gezellige avond. Een aantal mensen is boodschappen gaan doen en zijn spaghetti aan het klaar maken. Het spijt me al dat ik mij opgegeven heb om hier een avondmaal te nemen. Het aperitief is al begonnen. 


Volgens mijn boekje gaat de etappe morgen naar Cizur  Menor, maar als het weer het toelaat,stap ik nog wat verder. Nochtans voorspelt men de komende vier dagen veel regen. We zien wel.


2 opmerkingen:

  1. Georges, vergeet niet om even tijd te nemen in Pamplona. Meer dan de moeite, zeker de ciuadela. Daarna Puente la Reina?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Luc,ik heb de ciuadela met grote ogen bewonderd. In mijn boek over GSP shrijf ik over die van Gent,die helemaal werd afgebroken. Ik heb ervan genoten te zien hoe di er echt uitzag.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments