dinsdag 12 juni 2018

Dag 15 12 juni 2018

Van Sahagun naar Reliegos



In Sahagun lopen de straten nog vol met mensen die de nacht door gefeest hebben


We verlaten Sahagun


Ik ben vandaag allleen op stap. Ik denk dat de anderen een andere route hebben genomen. Ik rust even uit aan de ermita de Nuestra Senora de Perales.





Ik kocht enkele dagen geleden een wandelstok. Pas later zag ik dat mijn evenbeeld op de stok was getekend. Ik hield hem een tijd verkeerd vast daarom heeft mijn evenbeeld lang haar op zijn achterhoofd.

Ben dan toch Ursula tegen gekomen





Nog 340,5 km naar Santiago en 13 km naar Reliegos waar we gaan lunchen en een albergue zoeken.



De camino was vanaf de eerste dag een les in loslaten. Eerst de luxe. Geen auto of fiets. Alle verplaatsingen gebeuren met ons basistransportsysteem, te voet. Geen hotels , maar albergues met slaapzalen en enkel basiscomfort.



Samen eten. Weinig of geen privacy. Het loslaten van luxe dringt zich ook op in onze rugzak, om het gewicht te verminderen. In de eerste albergues stonden grote bakken waarin je al je overbodige spullen kon leggen. Ik heb daar onmiddellijk mijn collectie stafkaarten ingelegd. Wellicht een halve kilo. Later heb ik ook mijn regenbroek losgelaten en in een bak gelegd.



Ik heb nog geen seconde mijn laptop gemist. En ook het dagelijkse journaal kan ik missen. De camino is back to basics.






6 opmerkingen:

  1. Dag Joe,

    Amaai jij gaat er nogal vandoor zeg. Al 3 dagen voorsprong op jouw schema. Het is elke dag uitkijken naar jouw nieuwe blogpost. Heel leuk om te volgen.
    Doe zo voort en blijf genieten.
    Hopelijk blijf je gespaard van voet-en of kniepijn.

    Grtjs
    Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn voeten, knieƫn en heupen doen het inderdaad prima. En met mijn voorsprong ga ik iets bijzonders doen. Lees mijn blog verder....

      Verwijderen
  2. Dag Joe
    Fantastische stapper ben je!
    Elke dag kijk ik nieuwsgierig naar je relaas!
    Ik herken veel van je foto’s waardoor ik
    2 keer de camino beleef!
    Zo een avontuur zet je hoofd op stelten, het is toch een speciale uitstap he Joe!?
    Mocht je dagen te vroeg arriveren in de grote pelgrimsstad dan is Finistere ook nog een idee om je zinnen te verzetten en het stappen langzaam af te leren.
    Een ding is zeker: je doet het prima...
    Nog veel belevenis
    Groetjes
    Anne Van Hecke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga met mijn voorsprong iets bijzonders doen! Blijf mij volgen....

      Verwijderen
  3. Bedankt voor de dagelijkse blog over de Camino naar Santiago de Compostela. In het parochieblad van volgende week woensdag (20 juni) verschijnt een artikel over onze twee Santiagostappers Eddy en Joe. De thuisblijvers zullen dit nummer wel bewaren. Wij wensen jullie beiden een ‘buen camino’ met mooie ervaringen, fijne ontmoetingen en onvergetelijke verhalen. De redactie van Kerk&Leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schrijf graag een artikel over mijn camino voor K&L als ik terug ben.

      Verwijderen

Comments