zaterdag 23 juni 2018

Dag 26 23 juni 2018

Van San Romao naar Ribadiso


Na een self service ontbijt terug klaar om ertegenaan te gaan. Eerst naar Melide om er te eten vanmiddag daarna zien we nog hoe ver ik wil stappen. Er hangt terug een dichte mist.  

Mist tussen de eucalyptusbomen.

De dorpjes slapen nog. Het is zeer stil. In de verte hoor ik een haan kraaien en een koebel.


Sommige bronnen zijn uitgewerkt to aangename tuintjes.

De zon komt er door en de bospaden zijn zeer mooi. In tegenstelling tot de weg van gisterennamiddag.

Ik ben al vaak van deze smalle huisjes gepasseerd maar ik weet nog niet waar die voor dienen.

Ik zit nu op een terrasje in Melide. Ik kreeg een berichtje van Bastien en co dat ze morgen aankomen in Santiago. Als ik deze namiddag doorstap naar Ribadiso da Baixo kan ik morgen naar Santiago stappen en hen terug ontmoeten.
 Twee oude eucalyptusbomen.


De schaduwrijke bospaden doen deugd.

Ik ben aan gekomen in een prachtige albergue en al een frisse duik genomen.

Een prachtige dag vandaag. Wat stappen betreft: langs mooie bospaden, langs eeuwenoude eiken en kastanjes, langs hoge eucalyptusbomen.

Onderweg ontmoette ik Kim uit Zwitserland. Kim komt vanaf oktober voor vier jaar in Gent wonen om haar doctoraatsthesis te maken. Ze vroeg mij: wat moet ik weten over Gent en over België. Een boeiende vraag met een gesprek van enkele uren tot gevolg.

Vanavond kwam ik aan in een prachtige albergue met mogelijkheid om te baden in de rivier. Zalig.

Vanmorgen heb ik Kim en Ciaran ontmoet. De camino levert voortduren boeiende contacten op. If you want to network do the camino! 😉


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments