zondag 10 juni 2018

Dag 13 10 juni 2018

Van Boadilla del Camino naar Carrion de los Condes


De sluis van Fromista

En goed te zien dat het al de hele dag regent...
Hele dag geregend maar heel mooi gesprek gehad met Eyad uit Libanon. Geboren tijdens de oorlog en erdoor getekend. Maar hij maakte een mooie carrière als danser.


De iglesias San Martin met 315 verschillende kraagstenen zelfs met erotische afbeeldingen
Hij is Druz een bijzondere stroming binnen de shitische islam. Hij vertelde over de reïncarnatie waarin Druzen geloven. Maar Eyad vertelde steeds weer over zijn schuldgevoelens. Ik vertelde dat ik vind dat schuldgevoelens persoonlijke groei belemmeren en ik vroeg me af waar die vandaan kwamen. Hij vertelde dat hij homo is en dat het aanvaardingsproces door de besloten Druzengemeenschap niet eenvoudig verlopen was.




De paëlla is e lekkerste in weken

Ondertussen waren we aangekomen in de albergue Santa Maria in Carrion de los Condes. Gerund door actieve jonge zusters. Ze waren erg geïnteresseerd in het geloof van Eyad en in zijn dansen. Elke dag is er een zangstonde en ze vroegen hem om een keer te dansen. Ik vond de rest van onze groep en ze waren zeer enthousiast om te komen kijken. Het zaaltje zat stampvol en het dansen van Eyad was heel bijzonder.
We zijn geïnstalleerd bij de nonnetjes in de albergue Santa Maria in Carrión de los Condes.


Plots weer samen

Nu zijn we in de keuken een stoofpot aan het maken voor elf man. Het samenhorigheidsgevoel was en is vandaag terug zeer groot. Echt pelgrimsgevoel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments