vrijdag 15 juni 2018

Dag 18 15 juni 2018

Van Hospital de Obigo naar El Ganso



Vertrokken met een wolkenloze hemel.




In Astorga wacht het middageten.






















De kathedraal van Astorga


Pracht en praal in de kathedraal van Astorga.




27 km gestapt en dood van de dorst.👍



Ik ben bijna helemaal omgeven door de Sierra de Cantabria.



Prachtig weer vandaag. De Meseta ligt achter de rug. Er zijn weer glooiende landschappen. Even gestopt in Astorga om de kathedraal te bezoeken. Ik heb vandaag bijna de hele dag alleen gestapt.



Het gevoel van verbondenheid met de andere pelgrims is niet te beschrijven. De community van mensen met hetzelfde doel, de camino te stappen, is heel hecht. Ik mocht deel uitmaken van een kleinere groep van veelal jongeren. Ik heb ervan genoten. Tegelijk voelde ik mij heel jong en toch een beetje een vaderfiguur. We hebben urenlange gesprekken gevoerd tijdens het stappen. De meesten lopen de camino om klaarheid te vinden en een beslissing te kunnen nemen over hun relatie, hun job of hun toekomst. Stuk voor stuk mooie mensen.



Morgen stap ik tot Ponferrada. De dagen voorsprong die ik heb ga ik gebruiken om een vriendin, Ingeborg, op te zoeken, die bijna 20 jaar in Galicië woont, meer dan 100 km van de Camino. Ik was dat niet van plan maar met die voorsprong werd dat plots mogelijk. Wellicht nog een onvergetelijk avontuur binnen mijn Camino!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments