zondag 3 juni 2018

Dag 6 3 juni 2018

Van Los Arcos naar Logrono




Vanuit Los Arcos vertrokken naar het mooie Viana. Vandaag was "Corpus Christi" of Sacramentsdag. In het zeer katholieke Spanje gaan overal processies uit. Ik zag grote manden klaar staan vol rozenblaadjes en de klokken luidden uitbundig.
In de kerk van Viana


De processie



Na Viana was het nog twee uur stappen naar Logrono,de hoofdstad van de autonome regio Rioja.

Om 14h25 de grens overgestoken tussen Navarra en Rioja.







We hebben met degenen die aan hetzelfde ritme stappen ondertussen een hechte groep gevormd en met elf eerst in onze albergue geaperitiefd en daarna in de stad gaan eten.


Met ons elven gaan we nu tapas eten


Terwijl ik zit te typen hoor ik plots een klepperend geluid. Op de toren van de kerk hier vlakbij zitten blijkbaar drie ooievaarsnesten.


Mijmering
24 km is een mooie afstand! Ik zit in tweestrijd. Ik doe nu elke dag 27 km en heb al 1 dag voorsprong op mijn schema. Het is zeer aangenaam om met dezelfde groep samen te blijven. Maar dan kom ik veel te vroeg aan in Santiago. Ik kan rustdagen inlassen. Maar ik denk dat ik mij die dagen, toch in de voormiddag, ga vervelen. Misschien wandel ik beter kortere trajecten, zodat ik op de middag op mijn bestemming ben. En de hele namiddag vrij ben. We zien wel.

Geniet ondertussen van het klokkengeluid in Logrono. Kijk naar de klokken die helemaal rond draaien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments