vrijdag 8 juni 2018

Dag 11 8 juni 2018

Van Burgos naar Hontanas



Ontbijt in Burgos


Ik krijg in een klein kerkje een medaille voor een "buon Camino"

Het landschap wordt vlakker en ééntoniger

Hier begint de Meseta of Spaanse hoogvlakte, de graanschuur van Spanje.


Maar de hoogvlakte wordt doorsneden door gletsjerrdalen uit de ijstijd.


Ik heb de laatste kilometer toch pijn in mijn knie gehad en het heeft daarnet hard geregend. Ik heb beslist hier te overnachten. Ursula ook. De anderen zijn nog achter. Ik weet nog niet wat zij zullen doen.


Vandaag 32 km gstapt naar Hontanas. De hele tijd samen met Ursula. Haar dochter ligt voorop maar weet niet dat haar moeder volgt. Ursula wilt haar inhalen en verrassen maar Julia stapt echter sneller dan voorzien. We hebben de hele tijd gebabbeld. Ondermeer over het bijzondere van de Camino

We hebben de hele tijd gebabbeld. Onder meer over het bijzondere van de camino.



Nog een stempel bemachtigd in mijn stempelboekje. Ik heb er al 24. Is zeker zo leuk als Panini stickers verzamelen, alleen kan je deze niet ruilen.😟



Sommigen doen de Camino wel op een bijzondere manier...

Jullie herkennen hen allicht ondertussen. Mijn zoon Bastien is er nog altijd bij.






Bijzonder is de verscheidenheid in talen. Vandaag heb ik de hele dag Duits gesproken. Maar er is nu gelukkig de moderne technologie die ter hulp schiet: Google Translate. Zo kon ik vertellen aan Ursula over de leeuweriken, over padden en vlas. In groep wordt het wel soms chaotisch, maar we verstaan elkaar altijd. Ik heb wel moeite om over te schakelen van de ene taal op de andere. Ik krijg vaak een rare blik als ik de Spaanse kelner in het Duits aanspreek of iemand op straat in het Nederlands. Maar als we elkaar echt niet begrijpen is er nog altijd de gebarentaal. Ik ontmoet hier ook mensen die de Camino lopen om talen te leren. Zo ontmoette ik Kathlyn uit de VS die haar Frans kwam oefenen en ik spreek vaak in het Frans met Jorge, (mijn) leraar Spaans.



De jongeren zitten hier ook maar in een andere albergue. Ik heb toch samen met hen het avondeten gegeten. We waren terug met 11.


Onze albergue in de avondzon...

nvdr: Joe heeft reeds 300km achter de rug, dat is een gemiddelde van 27,2 km per dag. Daarbij heeft hij 3.415 meter geklommen en 'slechts' 2.713 meter gedaald...
















4 opmerkingen:

  1. Dag Joe. Het gaat goed vooruit met een gemiddelde van 27 km per dag. Je kan het al een keertje rustiger aan doen.
    Geniet ervan.
    Hilde en Eric

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het gaat zeer goed vooruit. Heb je het uitgerekend? Of heb je het gelezen op het Nieuwsblad online?

      Verwijderen
  2. http://mnt.nieuwsblad.be/article.mvc/BLJDE_03551436
    groetjes, jos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel vriendelijk bedankt, Jos. Ik heb het gelezen. Iemand had het mij al trots gemeld.

      Verwijderen

Comments