maandag 18 juni 2018

Dag 21 18 juni 2018

Van Balouta naar Ernes

Er zijn nog enkele van de typische huizen van de streek bewaard gebleven.


Terug een mooie klim voor de boeg.


Op weg naar de Col du Tourmalet van Asturië! 


De afdaling naar San Antolín de Ibias lonkt.


Een typisch graanschuurtje op poten.


Zelfs op deze paadjes is er zeer vaak patrouille van de Guardia Civil!


Terug een enorme kom soep.En natuurlijk een fles wijn.
En nu lamsvlees met frietjes.


Ernes moet daar ergens achter de hoek liggen.


Ik ben aangekomen bij Ingeborg

 -----------------------

Goed geslapen in mijn hotelletje in Balouta en met prachtig weer de beklimming aangevat om tegen de middag in Cecos weer heel uitgebreid te eten. Na een korte siësta verder gestapt naar Ernes, een boeregat waar Ingeborg woont. Ik had uitgerekend dat ik om tien uur 's avonds zou toekomen maar aangezien de weg naar dit dorpje 15km lang is vormen alle gebruikers een gemeenschap en vond ik snel een lift.

Het leven hier is bijzonder. Het is hier nog de jaren 60. Alles zeer ambachtelijk. Ik mag in een eenpersoons albergue slapen. Een oude caravan. Morgen vertel ik meer over dit dorpje.


Annie bij het dorpsnaambord.


Het leven met paarden, honden en geiten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Comments