maandag 4 juni 2018

Dag 7 4 juni 2018

Van Logroño naar Nájera

Al onmiddellijk enkele leuke vriendjes ontmoet
Groeps ontbij

en regen




 


We naderen Ventosa, net op tijd voor het middageten...

Ik heb lang getwijfeld of ik hier zou stoppen of verder stappen naar Nájera. Het is nu nog geen 12 uur,  dus ik zal maar verder stappen na mijn tagliatelle con espinaca y cuatro quesos.


In een Albergue Municipal moet je gewoonlijk een overtrek over je matras en hoofdkussen trekken. Toen ik vanmorgen mijn matrasovertrek afdeed zat er een bedwants op. De hospitalliero vertelde dat ze vanmiddag de hele kamer zouden desinfecteren. Ze moet meegekomen zijn in een rugzak en langs de muur naar omhoog gekropen (wordt ook wandluis genoemd) Ik sliep nochtans in het bovenste stapelbed. Ik denk dat mijn slaapzak en lakenzak mij hebben beschermd tegen beten.

Sortering van de was

Deze voormiddag veel gebabbeld. Eerst met Mario uit Argentinië. Zijn voorouders kwamen uit een dorpje aan de zee en aan de voet van de Pyreneeën. Zijn moeder zou heel graag eens naar het dorpje gereisd zijn, maar ze stelde het voortdurend uit. Vorig jaar stierf ze en Mario bracht wat as mee en heeft het in dat dorpje in de zee gestrooid.

Wat later kwam ik José Maria en Gemma tegen uit Barcelona. Ze spraken enkel Catalaans en Spaans. Ik heb mijn Spaans terug goed kunnen oefenen. Gemma zei dat na slechts één jaar les mijn Spaans zeer goed was. 


Lekker zelf boodschappen gedaan en eten gekookt, en natuurlijk ook opgegeten.Een traditioneel Spaans recept, zeer lekker.

nvdr : een reactie achterlaten kan door op geen opmerkingen te klikken

3 opmerkingen:

  1. Dag Joe,
    Tante Anny volgt jouw blog en wenst je veel moed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Joe, veel bewondering hoor voor hetgeen je doet!! Ik volg jouw blog op de voet. Veel succes!
    Marika.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joe
    Je doet het schitterend! Alsof je elke dag in het jaar stapt en stapt. De mooie foto’s herken ik hier en daar. Wou het nog eens overdoen en vooral leuk zoveel nieuwe mensen te leren kennen.
    Groetjes
    Anne Van Hecke

    BeantwoordenVerwijderen

Comments